معرفی سمینار بازرگانی و تأمین کالا در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران
صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران یکی از بزرگترین صنایع کشور است که نقش بسیار حیاتی در تولید، صادرات و تأمین نیازهای داخلی از جمله انرژی و مواد اولیه سایر صنایع کشور را دارد. با توجه به اهمیت استراتژیک این صنعت، برگزاری سمینارها و آموزشهای مرتبط با مدیریت بازرگانی و کالا با هدف تامین پایدار و باکیفیت قطعات، تجهیزات و خدمات مورد نیاز پالایشگاه ها و پتروشیمی های کشور و همچنین تقویت زنجیره تامین و ارتباط موثر با تامین کنندگان خارجی و سازندگان داخلی، بسیار حائز اهمیت است.
اهمیت حضور در سمینار بازرگانی و تأمین کالا صنعت نفت:
بهبود فرآیندهای بازرگانی با صنعت نفت: باتوجه به ارائه اصول بازرگانی و بازاریابی در صنعت نفت و همچنین قوانین و الزامات جدید مناقصات و معاملات این صنعت توسط مدیران ارشد واحدهای بازرگانی، زنجیره تامین و حقوقی شرکت های معتبر پتروشیمی و پالایشکاهی کشور در این سمینار به مدیران ارشد شرکت های تامین کننده تجهیزات خارجی و یا سازندگان داخلی و دانش بنیان ها کمک میکند تا با درک صحیح و به روز از قوانین و مقررات معاملات و مناقصات صنعت نفت و خصوصا صنایع پتروشیمی فرآیندهای فروش و بازرگانی شرکت خود را بهبود بخشند و از روشها و استراتژیهای نوین در فروش کالاها و خدمات خود بهرهبرداری نمایند.
افزایش توان رقابتی: همانگونه که می دانیم در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، رقابت بسیار شدید است. سمینارهای بازرگانی و تأمین کالا به مدیران ارشد شرکت ها کمک میکند تا با استفاده از آگاهی از روشها و راهبردهای نوین، توان رقابتی خود را افزایش داده و در بازارهای ملی و بینالمللی بهتر عمل کنند.
ایجاد شبکههای همکاری: سمینار بازرگانی نفت فرصتی مناسب را برای مدیران و شرکت های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم میکند تا در جلسات و نشست های این سمینار شبکههای همکاری بسیار قوی بسازند و از تجارب و دانش متخصصان دیگر بهرهبرداری کنند.
ارتقا و توسعه ساخت داخل: سمینارها و آموزشهای بازرگانی و تأمین کالا به مدیران و کارشناسان شرکتهای دانش بنیان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات داخلی فرصت ارائه و معرفی محصولات خود به مدیران صنعت نفت و همچنین اطلاع از نیازها و چالش های فناورانه این صنعت را می دهد . این امر به ارتقای صنعت داخلی و توسعه محصولات شرکت های دانش بنیان کمک میکند و امکان تولید محصولات و خدمات با کیفیت بالا در داخل کشور را فراهم میسازد.
تقویت زنجیره تامین در شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی: اینگونه رویدادها نقش مهمی در شناسایی منابع جدید و توسعه شبکه تامین کنندگان قطعات و تجهیزات برای شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی کشور و در نتیجه بهبود عملکرد و ارتقای کیفی تجهیزات و افزایش تولیدات در این صنعت دارد.
معرفی برگزارکننده سمینار:
شرکت شتاب دهندگان بازار پارس بروکر رسمی تجارت فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارگزار فن بازار ملی ایران خدمات تخصصی توسعه بازار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور با تمرکز بر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) به عنوان پایتخت انرژی و بزرگترین بازار صنعتی ایران را با عناوین زیر ارائه می نماید.
۱- تبلیغات، برندینگ و بازاریابی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ۲- برگزاری رویدادها، سمینارها و نمایشگاه های تخصصی ۳- برگزاری نشست های تجاری، بازرگانی و تبادل فناوری ۴- بهم رسانی عرضه و تقاضا ۵- خدمات قیمت گذاری و ارزشگذاری کالا و خدمات ۶- برگزاری تورهای بین المللی نمایشگاهی و بازدیدهای صنعتی ۷- انتقال و توسعه فناوری با استفاده از پارادیم نوآوری باز



سرفصل های سمینار :
۱- اصول بازرگانی و بازاریابی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران
۲- مدیریت قراردادها و معاملات شامل دعاوی،تضامین، تعدیل، فصل و خاتمه
۳- قوانین و مقررات معاملات بخش دولتی و خصوصی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
۴- اصول بنگاه داری در شرکت های سازنده و نقش رهبری مدیرعامل
۵- تنظیم مفاد و شرح پیمان تشریفات معامله منطبق بر قانون مناقصات
۶- نحوه تهیه، تنظیم و کنترل اسناد برآورد مناقصه
۷- مراحل تایید فنی محصولات (شیمیایی، مکانیک، برق و ابزاردقیق و غیره)
۸- قوانین ساخت بار اول – مزایا، معایب و بسترهای مهیا در صنعت نفت
۹- قوانین و الزامات جدید در زمینه مناقصات
۱۰- شیوه تعریف و نحوه اجرای پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی
شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی حاضر در رویداد و نشست های جانبی :







آشنایی با ارائه دهندگان و مدرسان سمینار :
مهندس جواد سهیلی (مدیر بازرگانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی)
مهندس داریوش زاهدان (رئیس کمیته بازرگانی پتروشیمی های منطقه پارس و مدیر زنجیره تامین، بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی نوری)
مهندس کمیل قنبری (مدیر زنجیره تامین، بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی زاگرس)
مهندس آرش تبریزی ( مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی پارس)
مهندس ابراهیم طاهری (مدیر بازرگانی و کالا شرکت پالایش گاز فجر جم)
مهندس رامین امامی (مدیر بازرگانی شرکت مبین انرژی خلیج فارس)
دکتر خشایار شاهینی ( معاون پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس)
آقای محمود پولادیان ( رئیس امور حقوقی و قراردادهای شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی)
دکتر کامبیز صفتی ( مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی)
دکتر حمید رنود ( رئیس کمیسیون مناقصات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی)
مهندی حسن شهنیایی ( مدیر بخش مکانیک بازرگانی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی)
* باتوجه به مذاکرات در حال انجام امکان افزایش تعداد یا تغییر ارائه کنندگان و شرکت های حاضر در نشست های جانبی وجود دارد.
سمینار بازرگانی و تامین کالا در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مناسب چه اشخاصی می باشد :
۱- مدیران عامل و کارشناسان ارشد فروش و بازاریابی شرکت های تولیدکننده (سازنده داخلی)، دانش بنیان و تامین کنندگان تجهیزات و قطعات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران
۲- بازرگانان و نمایندگان شرکت های خارجی تامین کننده کالا، تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
۳- مدیران و کارشناسان ارشد بازاریابی شرکت های پیمانکاری، خدماتی و سازمان های علمی و فناوری دولتی
- باتوجه به سطح محتوای این سمینار متقاضیان حضور می بایست آشنایی با مباحث بازرگانی و همچنین تجربه فروش در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را داشته باشند.
نحوه برگزاری و الزامات حضور در سمنیار :
- سمینار اصول بازرگانی و تامین کالا در صنعت نفت فقط به صورت حضوری و با ظرفیت محدود برگزار می گردد.
- این سمینار در بخش های مختلف موضوعی و براساس نیازسنجی از شرکت های تولیدکننده و تامین کننده تجهیزات و خدمات صنعت نفت برنامه ریزی گردیده که شامل دو بخش صبح و بعدازظهر و با ارائه ده موضوع در دو روز از ساعت ۸ الی ۱۸ برگزار می گردد.
- تمامی محتوای آموزشی توسط مجرب ترین مدیران و متخصصان بازرگانی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور تدریس و ارائه می گردند.
- تمامی متقاضیان حضور در این سمینار می بایست معرفی نامه رسمی از شرکت و یا سازمان محل اشتغال خود به شرکت برگزارکننده ارائه نموده و پس از دریافت تاییدیه اقدام به واریز هزینه نمایند.
